Uw 7 dagen-programma voor stressmanagement

Ze zeggen dat er meer dan één manier is om een ​​kat te vangen. Hetzelfde geldt wanneer je je haar begint uit te trekken met alle frustratie, verdriet, angst en ja, stress. Het is een toestand van mentale conditionering die lijkt op het nemen van die bittere pil in je keel, waardoor je je zelfgevoel verliest en erger je gezond verstand.

Als de ene gestresseerde persoon tegen de andere, weet ik hoe het voelt en geloof ik dat er veel varianten zijn als het gaat om stress. Omgaan met het leven, en de problemen dragen die al dan niet bij jou horen, kunnen de kleine vreugde en het geluk wegnemen dat je kunt voelen als je de deur uit gaat. Je kunt ze niet kwalijk nemen dat ze zo zijn; ze hebben hun eigen redenen, net zoals wij onze redenen hebben om ons door stress te laten belasten. Ze zeggen dat stress in je hoofd zit, nou, wat zit je eigenlijk dwars?

Er zijn verschillende manieren om stress te beheersen en deze uit je leven te verwijderen. Dus ik zal proberen het in een zevendaagse cursus voor je te verdelen en ik beloof dat het niet te belastend zal zijn voor het lichaam, maar ook voor de geest.

1. Erken dat stress goed is

Maak stress je vriend! Gebaseerd op de natuurlijke “vecht- of vlucht” -reactie van het lichaam, zal die uitbarsting van energie uw prestaties op het juiste moment verbeteren. Ik moet nog een topsporter zien die volledig relaxed is voor een grote wedstrijd. Gebruik stress verstandig om jezelf net dat beetje harder te duwen wanneer het het meest telt.

2. Vermijd stress-niezen

Gestresste mensen niezen stresskiemen en voordat je het weet, ben je ook besmet!

Bescherm uzelf door stress bij anderen te herkennen en uw contact met hen te beperken. Of als je de neiging hebt, speel stress arts en leer ze hoe ze zichzelf beter kunnen beheren.

3. Leer van de beste

Als mensen in de buurt hun hoofd verliezen, wie blijft er dan kalm? Wat doen ze anders? Wat is hun houding? Welke taal gebruiken ze? Zijn ze getraind en ervaren?
Zoek het uit de verte of ga zitten voor een praatje. Leer van de beste stressmanagers en kopieer wat ze doen.

4. Oefen sociaal acceptabele zware ademhaling

Dit is iets dat ik heb geleerd van een gymleraar: je kunt je lichaam misleiden om te ontspannen door zware ademhaling te gebruiken. Adem langzaam in voor een telling van 7 en adem vervolgens uit voor een telling van 11. Herhaal de 7-11 ademhaling totdat je hartslag vertraagt, je zweterige handpalmen opdrogen en dingen normaal beginnen te voelen.

5. Geef stressvolle gedachten het rode licht

Het is mogelijk om jezelf helemaal in een stressknoop te brengen. “Als dit gebeurt, dan kan dat gebeuren en dan zijn we allemaal de klos!” De meeste van deze dingen gebeuren nooit, dus waarom al die energie onnodig verspillen?

Geef stress gedachtetreinen het rode licht en stop ze in hun sporen. Oké, dus het kan misgaan – hoe waarschijnlijk is dat, en wat kun je doen om het te voorkomen?

6. Ken uw triggerpoints en hotspots

Presentaties, interviews, vergaderingen, moeilijke feedback geven, strakke deadlinesÖ. Mijn hartslag loopt op en schrijf deze gewoon op!

Maak je eigen lijst met stress triggerpoints of hot spots. Wees specifiek. Zijn het alleen presentaties voor een bepaald publiek die u aan het werk zetten? Veroorzaakt het ene project meer stress dan het andere? Heb je te veel koffie gedronken?

Weten wat je stress veroorzaakt, is krachtige informatie, omdat je actie kunt ondernemen om het minder stressvol te maken. Heb je nieuwe vaardigheden nodig? Heb je extra middelen nodig? Moet u overschakelen naar cafeïnevrij?

7. Brand de kaars

Gebrek aan slaap, slecht dieet en geen oefening veroorzaken schade aan ons lichaam en geest. Een beetje voor de hand liggend, maar het vermelden waard omdat het vaak wordt genegeerd als een stressmanagementtechniek.

Dus stress hebben kan een totale rem zijn, maar dat mag ons niet belemmeren om de innerlijke gemoedsrust te vinden die we al heel lang wilden. In ieder geval kan men altijd naar de Bahama’s gaan en zich koesteren onder de zomerzon.