Ondernemen en communicatie met de klant

Je hebt een nieuwe klant, dat is goed nieuws. Wat minder is, is dat zijn bedrijf in Groningen zit en jij in Middelburg woont. Dat betekent ruim drie uur heen rijden voor een kennismakingsgesprek of een tussentijds overleg, en drie uur terug. Gelukkig bestaat er videoconferencing.
Bepaalde dingen bespreek je niet over de telefoon met je klanten. Je hebt non-verbale communicatie nodig om echt goede gesprekken te voeren, zeker als je je klanten niet goed kent. Daarom zal je voor dat soort gesprekken en overleggen naar je klant toe moeten. Daarnaast is het altijd prettiger om face-to-face te communiceren dan telefonisch. Maar dan ben je reistijd, en al snel een dagdeel, kwijt. Daarom is het verstandig om videoconferencing op te nemen in je workflow.

Skype

Er zijn verschillende programma’s waarmee je ‘met beeld kunt bellen’ met je klanten. De bekendste is Skype. Hier kun je een account aanmaken en onbeperkt videobellen met anderen die ook een account hebben. Zolang het een-op-een-gesprekken zijn is dit gratis, maar als je met meerdere mensen tegelijk wilt videobellen moet je een premium account nemen. Dit kost 6,99 euro exclusief btw.

Google Hangouts

Een andere mogelijkheid is Google Hangouts. Je maakt een Google+-account aan en kunt zo gratis videobellen met maximaal tien mensen tegelijk. Als je iets aan de hele wereld te vertellen hebt, kan dat ook. Met Hangouts on Air kun je een luitzending opnemen, die live te zien is via Google+, YouTube en je eigen website. Je kunt tijdens de uitzending zien hoeveel mensen er meekijken. Je Hangouts on Air worden automatisch op je YouTube-kanaal opgeslagen.
 Facetime

Facetime

Je kunt ook via Facetime contact hebben met je klanten. De service is gratis, alleen moet je wel in het bezit zijn van een Apple-device en degene met wie je wilt spreken ook.

Tijd besparen

Skype, Google Hangouts en Facetime zijn de bekendste videoconferencing-programma’s, maar er zijn meer aanbieders. Welke je ook kiest, deze manier van contact houden met je klanten gaat je veel tijd opleveren.
Bron: zzpservicedesk.nl

Deel dit stuk

Gerelateerde artikelen

Loopbaan en continue verandering

Moderne werknemer moet openstaan voor verandering Er wordt steeds meer verwacht van werknemers. Ze moeten specialistisch zijn, multi-inzetbaar…

Judith over coaching

Contact

Maak een afspraak

Wilt u meer informatie over een van de diensten die wij aanbieden, of een afspraak maken?

Reacties

Enkele reacties van Coachees, Different Coaching

Maak een afspraak

Wilt u meer informatie over een van de diensten die wij aanbieden?
Maak dan vrijblijvend een afspraak.

Let’s make a Difference together!

Vul hieronder je emailadres in en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.